„poMOCne Fundusze Europejskie” - to trzecia w 2021 r. (sierpniowa) odsłona kampanii promującej efekty inwestowania środków unijnych w Małopolsce. Bohaterami kampanii są podopieczni czterech z blisko 9 tysięcy małopolskich podmiotów ekonomii społecznej, które na co dzień wspierają osoby z niepełnosprawnościami w odnalezieniu się na rynku pracy.
Co łączy bohaterów kampanii? Niepełnosprawność, praca, życiowe pasje? Praca daje energię do pokonywania swoich słabości, pasje, jakie mają bohaterowie, wyrażają ich samych, ale tu chodzi o coś znacznie cenniejszego. To, że mogą pracować, przywraca im wiarę w siebie i własne możliwości. Pomaga im pójść dalej z poczuciem wartości i przynależności. Środki unijne wspierają osoby z niepełnosprawnościami na rynku pracy. Z roku na rok coraz więcej osób jest aktywnych zawodowo. Sytuacja jest coraz lepsza, ale nie idealna – aktywna zawodowo pozostaje zaledwie, co szósta osoba niepełnosprawna w wieku 16 lat i więcej oraz co trzecia osoba niepełnosprawna w wieku produkcyjnym.
Bohaterowie kampanii:
- pracownicy Sklepu Charytatywnego w Krakowie (Charity Polska – Fundacja Inicjatyw Lokalnych i Ekonomii Społecznej): Anna, Barbara, Marta, Piotr i Anna,
- Pan Paweł Ciesielski– założyciel Fundacji „Przeżyj To Sam” – uczy nurkowania osoby z niepełnosprawnościami, sam jest osobą niepełnosprawną (nie ma nóg),
- pracownicy Frytek belgijskich nad Zalewem Nowohuckim (Społeczna 21 Sp. Z o.o.): Agnieszka, Natalia, Bartłomiej i Krystian,
- pracownicy klubokawiarni „Ambasada Kreatywności” w Chrzanowie: Magda, Grzegorz i Magda.